28.05.2019 / Aplikacje mobilne

6 powodów, dlaczego Twoja firma potrzebuje własnej aplikacji mobilnej

Właściciele firm ciągle poszukują nowych sposobów na pozyskanie większej liczby klientów oraz polepszenie z nimi komunikacji. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma posiada własną stronę internetową, publikuje wpisy w mediach społecznościowych oraz aktywnie buduje relacje z konsumentami online. Jednak wciąż większość małych i średnich przedsiębiorstw nie wykorzystuje zalet aplikacji mobilnych.

Ludzie spędzają prawie cały dzień ze smartfonem w ręku. Rozpoczynają swoje poranki od sprawdzenia mediów społecznościowych, które towarzyszą im do późnych godzin wieczornych. Bankowość online, listy to-do, planery zakupów i wiele innych aplikacji w telefonie towarzyszy ludziom w ich codziennych decyzjach. Tak naprawdę, użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają prawie 3 godziny dziennie ze smartfona, z czego 86% czasu obejmują aplikacje. Nie posiadanie dedykowanej aplikacji mobilnej przez firmę, powoduje duże prawdopodobieństwo utraty potencjalnych klientów, poprzez nie dostosowanie się do miejsca, w którym ich grupa docelowa spędza najwięcej swojego wolnego czasu.

1. Zwiększenie widoczności firmy

Z racji tego, iż obecnie nieustannie korzystamy ze swoich telefonów, posiadanie aplikacji mobilnej jest łatwym sposobem, aby zawsze być w zasięgu ich wzroku. Użytkownicy widzą ikonki aplikacji kilkadziesiąt razy dziennie i niezależnie od tego, jak regularnie włączają poszczególne aplikacje, podświadomie rejestrują każdy obraz i tekst na ekranie. Ponadto ludzie chętniej korzystają z aplikacji zamiast strony internetowej ze względu na ich wygodę. Aplikację instalują tylko jeden raz, a zostaje ona w menu dopóki nie będzie usunięta. Jest to o wiele prostsza i krótsza droga niżeli wpisywanie adresu strony w wyszukiwarkę. 

2. Zaangażowanie użytkowników

Aplikacje mobilne to dodatkowy sposób na komunikowanie się z klientami przed i po zakupie. Pozwalają one także użytkownikom na tworzenie społeczności wewnątrz aplikacji, co zwiększa również ich zainteresowanie marką. Zwiększenie interakcji użytkowników z materiałami publikowanymi przez firmę lub tworzenie własnych buduje zaufanie i trwałe relacje z klientami.

3. Dodatkowa wartość dla klientów

Niezależnie od tego, czy aplikacja dostarcza informacje o firmie i jej produktach, czy udostępnia narzędzie do rozwiązania pewnego problemu klientów, zapewnia ona użytkownikom wartość dodaną. Poza tym aplikacje mają dostęp do funkcji telefonu, które pomagają komunikować się z klientami w czasie rzeczywistym i prezentować im ekskluzywne oferty. Użytkownicy, którzy często korzystają z aplikacji, są bardziej skłonni do zakupu produktu firmy.

4. Gromadzenie danych analitycznych

Wykorzystanie aplikacji mobilnej jest użyteczne nie tylko dla klientów, ale i dla firm. Przedsiębiorstwa mogą uzyskać więcej informacji o swoich potencjalnych klientach oraz ich zachowaniach online. Dzięki analizie interakcji użytkowników z aplikacją, firmy uzyskują ważne informacje dotyczące tego, jak ulepszyć swój produkt oraz jakie treści są preferowane przez ich klientów. Dane analityczne także pozwalają odkrywać nowe możliwości biznesowe i poszerzać swój wpływ na nowe rynki.

5. Dotarcie do rynku globalnego

Dla małych lokalnych firm, które chcą rozszerzyć swój zasięg, aplikacja mobilna jest jednym z najłatwiejszych sposobów na zdobycie większej liczby klientów. Aplikacje umożliwiają osobom o podobnych interesach łączyć się ze sobą i znajdować produkty, które im odpowiadają. Użytkownicy, korzystając z aplikacji, nie zwracają uwagi na lokalizację czy rozmiar firmy, lecz na to co mogą zyskać w związku z jej użytkowaniem. Rosnąca liczba międzynarodowych użytkowników pomaga również budować rozpoznawalność marki i zwiększać wpływ poza rynkiem lokalnym.

6. Wyprzedzenie konkurencji

Wiele firm nie korzysta z potencjału aplikacji mobilnych, ponieważ przez długi czas uważano, że tylko duże korporacje mogą pozwolić sobie na własne aplikacje. Jednak to szybko się zmienia. Mniejsze firmy decydują się na tworzenie aplikacji mobilnych, dzięki którym mogą wyprzedzić konkurencję oraz udostępnić swój produkt dla szerszego grona użytkowników. Poza tym, obecnie użytkownicy cenią przyszłościowe nastawienie do niemal wszystkiego i preferują firmy, które mają wyjątkową propozycję, a także ciekawy sposób na jej prezentację.

Postęp technologiczny umożliwia przedsiębiorstwom wykorzystanie nowych sposobów polepszenia relacji z klientami oraz optymizacji procesów. Aplikacje mobilne dają firmom nowe pole do interakcji z użytkownikami oraz do promowania swoich produktów i usług do większej liczby odbiorców. Innowacyjność aplikacji mobilnych wśród mniejszych firm daje pierwszeństwo, które w dzisiejszym konkurencyjnym świecie jest ogromną przewagą.