27.03.2020 / E-commerce

10 prostych zmian w sklepie internetowym dla zwiększenia sprzedaży

Dla każdej firmy niezależnie od branży czy wielkości największym wyzwaniem jest zwiększenie sprzedaży. Dlatego przedsiębiorstwa ciągle poszukują nowych rozwiązań, które pomogą im przyciągnąć więcej klientów.

Dzięki rozwojowi technologii firmy są w stanie oferować swoje usługi online potencjalnym konsumentom na całym świecie. Aczkolwiek sklepy internetowe potrzebują ciągłych zmian i udoskonaleń, aby zapewniały stabilny wzrost sprzedaży.

Opinie klientów

Dodanie opinii klientów zarówno na stronie głównej, jak i na karcie produktu zwiększa zaufanie użytkowników. Według statystyk 95% internautów szuka opinii o produkcie online zanim dokona zakupu. Zatem umieszczenie recenzji bezpośrednio w sklepie internetowym pozwala zainteresowanym użytkownikom uzyskać poszukiwane informacje, a następnie kupić wybrany produkt.

Opinie klientów są niezbędnym elementem sklepów B2B, ponieważ dla klientów biznesowych referencje innych są ważniejsze, niż opis produktu czy informacje przedstawione przez firmę.

Promocje ograniczone w czasie

Podczas prowadzenie promocji w sklepie internetowym informowanie użytkowników o tym, ile czasu zostało do końca promocji zachęca ich do szybszego podjęcia decyzji. W dzisiejszych czasach internauci nie chcą stracić okazji, dlatego komunikaty o tym, że mają ograniczoną ilość czasu na zakup wybranego produktu, tworzą uczucie, że więcej nie otrzymają takiej możliwości.

Przejrzysta polityka zwrotów i reklamacji

Robiąc zakupy w sieci użytkownicy oprócz samego produktu poszukują również informacji o procesie zamówienia oraz możliwości zwrotu. Udostępnienia polityki zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym nie zwiększy liczby zamówień, które zostaną zwrócone przez klientów. Natomiast uzyskując przejrzyste informacje potencjalni klienci czują się bezpieczniej składając zamówienie, ponieważ wiedzą, że w przypadku niezadowolenia z produktu będą mogli szybko i łatwo dokonać jego zwrot.

Prosty proces złożenia zamówienia

Długi proces złożenia zamówienia i konieczność podania dużej ilości informacji zniechęca użytkowników oraz powoduje, że rezygnują z odwiedzin danego sklepu również w przyszłości. Dlatego zaprojektowanie prostych kroków w koszyku, które pozwolą użytkownikom złożyć zamówienie za pomocą kilku kliknięć, nie tylko zmniejszy liczbę porzuconych koszyków, ale również ulepszy doświadczenie użytkowników.

Brak menu nawigacji w koszyku

Oprócz zapewnienia użytkownikom prostego procesu złożenia zamówienia, warto również zadbać o to, aby nic nie rozpraszało uwagi klientów podczas finalizacji zakupu. Usunięcie menu nawigacji sklepu przeszkadza użytkownikom opuścić koszyk w celu sprawdzenia innych produktów sklepu. Koszyk powinien być skierowany tylko na złożenia zamówienia, a zatem ma zawierać Call to Action, które prowadzą klienta do kolejnych kroków.

Profesjonalne zdjęcia

Zdjęcia złej jakości nie tylko obniżają zaufanie użytkowników, ale również nie dają możliwości dokładnego obejrzenia produktu. Profesjonalnie zrobione zdjęcia pozwalają na zaakcentowanie zalet produktu oraz przedstawienia wszystkich jego detali. Ponadto szczegółowe i jakościowe zdjęcia ulepszają design sklepu internetowego, co przekłada się na doświadczenie użytkowników.

Whitespace

Whitespace (z ang. biała przestrzeń) w sklepie internetowym pozwala oczom użytkowników “odpocząć” od grafik i treści tekstowych. Gdy elementy sklepu internetowego znajdują się zbyt blisko siebie, internauci czują się przytłoczeni i szybko rezygnują z zakupu. Dlatego zaprojektowanie odpowiednich odstępów pomiędzy elementami sklepu internetowego pozwala na zapewnienie użytkownikom przyjemnego przeglądania witryny.

Chatboty

Wykorzystanie nowych technologii pozwala usprawnić działanie sklepu internetowego i ulepszyć relacje z potencjalnymi klientami. Chatboty umożliwiają użytkownikom otrzymanie niezbędnych informacji w dużo krótszym terminie oraz pomagają przyspieszyć proces złożenia zamówienia. Chatboty oparte o sztuczną inteligencję nawet są w stanie doradzić internautom i zarekomendować odpowiedni dla nich produkt.

Wersja mobilna

Od września 2020 r. wyniki wyszukiwania Google będą oparte w pierwszej kolejności o mobilną wersję stron internetowych. Firmom zatem warto zadbać o odpowiednią optymalizację swoich witryn pod względem urządzeń mobilnych.

Ponadto statystyki wskazują, że popularność m-commerce rośnie z roku na rok, dlatego ulepszenie wersji mobilnej sklepu internetowego zapewni nie tylko wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale również pozwoli dostosować witrynę do zmieniających się potrzeb internautów.

Przeprowadzenie testów

Po założenie sklepu internetowego firma powinna ciągle go zmieniać, aby dopasować do potrzeb klientów oraz do trendów technologicznych, które mają znaczący wpływ nie tylko na zachowania użytkowników, ale również na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwarek.

Opinia użytkowników o sklepie interentowym często przekłada się na ich oczekiwania wobec produktu. Jeśli internautom nie podoba się witryna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą uważać, że produkt firmy jest gorszej jakości niż w rzeczywistości. Dlatego warto testować różne funkcjonalności i wygląd elementów graficznych, aby zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie.