19.06.2018 / E-commerce

Dlaczego warto wykorzystać Instagram w marketingu? Infografika

Popularna aplikacja do publikacji zdjęć i filmów, czyli Instagram to obecnie jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie. Popularność tego medium potwierdzają liczby – każdego dnia z serwisu korzysta 500 mln użytkowników. Serwis jest potężnym narzędziem wspierającym budowanie wizerunku, z którego coraz częściej korzystają firmy z różnych branż.

Instagram jest portalem społecznościowym, który umożliwia swoim użytkownikom pokazywanie, śledzenie i kreowanie stylu życia. Z serwisu korzystają już nie tylko blogerzy, vlogerzy oraz celebryci, ale również wiele firm, zwłaszcza z branży modowej, kosmetycznej oraz wnętrzarskiej.

Początki Instagrama

Pomysłodawcą serwisu był Kevin Systorm, który stworzył prototyp platformy i uzyskał na dalszy rozwój aplikacji dofinansowanie w wysokości 500 000 dolarów. Serwis zadebiutował w 2010 roku i początkowo był dostępny jedynie dla użytkowników urządzeń z systemem iOS. Dwa lata później pojawiła się wersja aplikacji na Adroida, a serwis został przejęty przez społecznościowego giganta, czyli Facebooka za miliard dolarów. Od tamtej pory liczba użytkowników serwisu systematycznie rośnie i jak podają najnowsze statystyki, obecnie miesięczna liczba użytkowników przekroczyła już 800 milionów, a dziennie z aplikacji korzysta aż 500 mln internautów.

Ewolucja serwisu

Początkowo Instagram umożliwiał publikowanie zdjęć, jednak dzięki stale wprowadzanym w aplikacji nowościom, obecnie daje swoim użytkownikom znacznie więcej możliwości w kwestii prezentacji materiałów i angażowaniu swoich obserwatorów. Funkcja Stories umożliwia bezpośrednią interakcję twórców ze swoimi obserwatorami, co pozwala zwiększyć ich zaangażowanie i uwzględnić przez twórców opinie i sugestie followersów. Instagram na bieżąco wprowadza także opcje dające większą kontrolę właścicielom publicznych profili w zakresie selekcji komentarzy publikowanych przez followersów. Właściciel serwisu zapowiedział wprowadzenie filtrów dotyczących treści komentarzy, które pozwalają na wskazanie osób, które mogą zamieszczać komentarze pod postami. Takie rozwiązania mają na celu ograniczenie agresywnych zachowań wśród użytkowników serwisu.

Potencjał marketingowy

Wiele firm większość swoich działań w obszarze social media koncentruje na Facebooku. Jednak nie warto bagatelizować potencjału narzędzia, jakim jest Instagram. Nieustanne wprowadzanie nowych funkcji sprawiło, że firmy zaczęły doceniać możliwości serwisu w dziedzinie budowania wizerunku i coraz częściej decydują się na włączenie działań na tym kanale do swoich strategii. Użytkownicy mediów społecznościowych uwielbiają treści wizualne i chętniej wchodzą w interakcje z markami, które serwują swoim obserwatorom atrakcyjny content w postaci zdjęć lub filmików.