21.06.2018 / Marketing internetowy

Dlaczego warto wykorzystać Facebooka w marketingu? Infografika

Facebook od ponad dekady rewolucjonizuje rynek mediów społecznościowych i jest jego niekwestionowanym liderem. Na dobre zagościł w codziennym życiu niemal każdego z nas, dlatego powracające co pewien czas przepowiednie wieszczące koniec Facebooka można potraktować z przymrużeniem oka. Prezentujemy garść danych, które doskonale ilustrują skalę popularności tego portalu.

Kiedy w 2004 roku Mark Zuckerberg powołał do życia Facebooka, z pewnością nie sądził, że ten portal społecznościowy stanie się najpopularniejszym medium internetowym na świecie. Początkowo portal przeznaczony był dla studentów oraz absolwentów Uniwersytetu Harvard i miał umożliwić im sprawną wymianę krótkich wiadomości. Serwis jednak szybko ewoluował, był systematycznie wzbogacany o nowe funkcje, w efekcie czego po roku działalności miał już 6 milionów aktywnych użytkowników.

Ewolucja od narzędzia do komunikacji po prężną platformę reklamową

Dziś użytkownicy Facebooka liczeni są w miliardach, a portal służy już nie tylko do komunikacji, ale jest również jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych obecnie w marketingu. W Facebooku drzemie niezmierzony potencjał, a jego możliwości doceniają zarówno światowe korporacje, jak lokalne firmy. Liczba rejestrowanych kont firmowych nieustannie rośnie, a profile odgrywają kluczową rolę w budowaniu świadomości marki.  Portal jest najważniejszym kanałem reklamowym online i skutecznym narzędziem do generowania konwersji.

Miliardy użytkowników i niezmierzony potencjał czynią z Facebooka swoisty fenomen

Jak wynika z danych zebranych przez We Are Social i Hootsuite w raporcie „Digital in 2017 Global overview”, na początku 2017 roku na świecie było 3,773 mld użytkowników Internetu, z czego 2,789 mld to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych, a ich liczba w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 21%. Facebook posiada 1,871 mld użytkowników, ale ta liczba stale rośnie. Pod względem codziennej aktywności na Facebooku, Polacy mieszczą się w ścisłej czołówce i zajmują trzecie miejsce na podium, tuż za mieszkańcami Australii i Włoch. Choć korzystanie z mediów społecznościowych to domena głównie młodych osób, to warto zauważyć, że co trzecia osoba powyżej 65. roku życia posiada aktywne konto na Facebooku. Najliczniejszą grupę użytkowników portalu na świecie stanowią osoby w wieku 18-24, a w tej kategorii wiekowej prym wiodą mężczyźni. Istotnym faktem, którego nie powinni pomijać marketerzy są „godziny szczytu”, które na Facebooku przypadają na środek tygodnia, czyli czwartek i piątek w godzinach 13:00-15:00. Wówczas zaangażowanie użytkowników jest o 18% większe od średniego. Warto wziąć to pod uwagę podczas planowania komunikacji na firmowym fanpage’u. Publikując w godzinach szczytu możemy liczyć na większą aktywność użytkowników. Warto również wspomnieć, że w gronie 42 firm z całego świata, będących oficjalnymi partnerami Facebooka, które specjalizują się w dostarczaniu chatbotów znalazła się firma z Polski. Chatbot to wirtualny doradca, który wspomaga proces komunikacji w mediach społecznościowych, a dzięki udzielaniu odpowiedzi na pytania klientów przez całą dobę wpływa znacząco na wzrost sprzedaży.

Wiele przydatnych informacji znajdziecie w poniższej infografice. Jeśli wciąż zastanawiacie się nad sensem stworzenia profilu dla swojej firmy, koniecznie zapoznajcie się z zebranymi przez nas informacjami.