11.04.2019 / Marketing internetowy

Rola wideo w marketingu treści

Popularność wideo rośnie coraz bardziej z roku na rok. Obecnie YouTube ma ponad miliard użytkowników, którzy oglądają około 500 milionów godzin wideo dziennie. Ponadto YouTube jest uważany za drugą co do wielkości wyszukiwarkę, co oznacza, że ludzie, aby wyszukać potrzebne informacje częściej zwracają się do treści w formacie wideo niż tekstu. To sprawia, że wideo jest kolejną niesamowicie istotną formą komunikacji w świecie marketingu.

Storytelling w wideo

Wideo może powiedzieć o wiele więcej niż tekst i pokazać o wiele więcej niż zdjęcie. Dlatego jest tak uzależniające dla widzów. Filmy opowiadają historie, a ludzie chcą nimi żyć. Tworzą one doskonałą podstawę dla  firm do interakcji z potencjalnymi klientami. Poprzez wideo możesz pokazać, jak działa twoja firma, jak korzystać z produktu i jaką korzyść ludzie mogą uzyskać korzystając z produktu lub usługi. Przeobraź nudny tutorial w angażującą historię i ciesz się dużą ilością wyświetleń, które mogą przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

Postrzeganie wideo

Ponad połowa internautów woli treści wideo niż inne formaty. To doskonała forma rozrywki łącząca obraz, dźwięk, a czasem tekst. Łatwiej przyciąga uwagę widzów i pozwala im przyswoić więcej informacji. Ponieważ mózg przetwarza obrazy znacznie szybciej niż tekst, ludzie zapamiętują 95% przekazanych informacji w formie wideo w porównaniu do 10% w postaci tekstu. Wideo pomaga również tworzyć emocjonalne relacje między jego twórcą i widzem. Oczywiście może nie wpłynąć to na nagłą potrzebę produktu przez wszystkich oglądających, ale odegra ważną rolę podczas podejmowania późniejszej decyzji zakupowych. Emocjonalne relacje tworzą pozytywny wizerunek marki i podświadomie wpływają na decyzje zakupowe zachodzące w przyszłości.

Poszerzaj granice

Chociaż YouTube jest największą platformą do publikowania i udostępniania treści wideo, potencjalni klienci mogą również być obecni na innych platformach. Facebook to druga platforma, na której marketerzy dystrybuują swoje wideo. Pomimo tego, że Facebook jest powszechnie uważany za platformę społecznościową, oferuje on coraz więcej opcji dla marketerów. W ostatnich latach Facebook zaczął aktywniej promować posty zawierające wideo, aby zwiększyć zaangażowanie i przyciągnąć więcej użytkowników. Również w ubiegłym roku Instagram, kupiony przez Facebooka w 2012 r., wprowadził IGTV, nową platformę wideo, która umożliwia użytkownikom publikowanie i oglądanie wideo w aplikacji Instagram. Dostępność różnych platform umożliwia ich testowanie w celu znalezienia swojej grupy docelowej.

Tworzenie wideo może wydawać się skomplikowane. Planowanie, tworzenie i edycja wymaga dużo czasu. Jednak zaangażowanie tworzone przez wideo może pomóc marketerom dotrzeć do użytkowników, którzy inaczej nie zwróciliby uwagi na inną formę contentu. Wdrożenie formatu wideo do strategii marketingowej daje ogromne możliwości rozszerzenia zasięgu na nowe platformy i eksperymentowania z nowymi formami treści. Korzystanie z wideo w celu zaprezentowania produktów lub usług może pomóc w pokazaniu widzom twojej firmy z drugiej, bardziej interesującej dla nich strony. Tak, teraz jest idealny czas, aby znaleźć miejsce na wideo w swojej strategii marketingowej.