29.04.2019 / Technologie informatyczne

Przyszłość technologii rzeczywistości rozszerzonej w branży meblarskiej

Coraz więcej konsumentów dokonuje zakupów online, co sprawia, że firmy nieustannie pracują nad udoskonalaniem swoich e-sklepów. Dla branży meblarskiej może to być nieco utrudnione, gdyż konsumenci nie są przyzwyczajeni do zakupów mebli za pośrednictwem Internetu. Jednakże dzięki nowym technologiom przeniesienie sprzedaży offline do online, nawet biorąc pod uwagę asortyment wielogabarytowy, jest o wiele łatwiejszą sprawą niż jeszcze przed 5-cioma laty.

Rzeczywistość rozszerzona (z angl. Augmented Reality, AR) to sposób łączenia wirtualnych obiektów z otaczającym światem rzeczywistym za pomocą kamery urządzenia mobilnego. Technologia pozwala splatać świat cyfrowy i rzeczywisty, aby zapewnić użytkownikom zupełnie nowych doświadczeń. AR wzbogaca naturalne środowisko za pomocą cyfrowo tworzonych dźwięków, obrazów i filmów.

Obecnie ta technologia jest wykorzystywana w rozrywce, grach (pamiętacie szum wokół Pokemon Go?), handlu detalicznym, a nawet medycynie. Pomaga producentom prezentować swoje produkty w atrakcyjniejszy sposób, bez konieczności odwiedzania sklepu stacjonarnego przez konsumentów lub zmianę wizyty w sklepie w angażującą grę. Rzeczywistość rozszerzona wykorzystywana w handlu zapewnia spersonalizowane doświadczenie i angażuje klientów zwiększając prawdopodobieństwo zakupu. Zakup mebli jest dużą inwestycją, z tego też względu dając klientom możliwość „wypróbowania” wirtualnych elementów we własnym domu, jest ogromną zaletą dla producentów i dystrybutorów mebli.

Korzyści z wykorzystania technologii AR

Dla osób urządzających wnętrze aplikacje AR mogą być bardzo pomocne w procesie zakupu. Dostępność takich aplikacji pozwala klientom umieszczać meble bezpośrednio w domu za pomocą telefonu lub tabletu. Klienci mogą spersonalizować elementy wnętrza, które zamierzają kupić i sprawdzić, czy pasują do ogólnego designu mieszkania. W połączeniu z odpowiednimi opcjami dostawy pomaga to zmniejszyć liczbę zwrotów i zwiększyć zadowolenie klientów z dokonanego zakupu.

Technologie AR pozwalają także na tworzenie fotorealistycznych renderingów 3D produktów, które klienci już posiadają oraz elementów, które chcą kupić. Ułatwia to klientom kupowanie i pomaga sprzedawcom interaktywnie prezentować swoje produkty.

Dodatkowo wdrożenie technologii AR pozwala producentom oraz dystrybutorom wyprzedzić konkurencję. Pomimo faktu, że większość wiodących firm już korzysta z AR, wiele mniejszych nie używa tej technologii. Tworzy to niszę w branży, której możesz użyć, aby poprawić doświadczenia swoich klientów i przyciągnąć nowych.

Jak IKEA skorzystała z AR w aplikacji IKEA Place

Jedną z najbardziej znanych aplikacji AR w branży meblarskiej jest bez wątpienia IKEA Place. Oparta na starszej IKEA Catalogue, nowa aplikacja, pozwala klientom na umieszczenie 3D modeli mebli w prawdziwym rozmiarze. Produkty wyglądają tak realistycznie, że użytkownicy mogą obchodzić i oglądać je pod różnymi kątami. Aplikacja działa, skanując obszar, w którym zostaną umieszczone meble, a następnie używa tych informacji, aby dopasować rozmiar elementu do wybranej przestrzeni. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą uniknąć sytuacji, w których nowe meble nie mieszczą się lub nie pasują do pozostałych mebli.

Aplikacje AR pomagają rozwiązać jeden poważny problem. Niektórzy klienci nie są wystarczająco przekonani do kupowania mebli online. AR rozwiązuje ten problem, pozwalając im „wypróbować przed zakupem” wybrany asortyment. Łącząc użyteczność i rozrywkę, technologia daje także firmom nowe pole do promowania i prezentowania swoich produktów, a także poprawiania doświadczenia ich konsumentów z marką.