03.12.2019 / Technologie internetowe

4 niezawodne sposoby na generowanie leadów

W dzisiejszym świecie uwaga użytkowników jest tak rozproszona, że przyciągnięcie wzroku potencjalnych odbiorców przez reklamy jest coraz trudniejsze. Stwarza to poważny problem dla przedsiębiorstw każdej wielkości, ponieważ jeżeli użytkownicy nie zauważą przekazu, nie dokonają zatem zakupu produktu bądź nie skorzystają z oferowanych usług. Dlatego budowanie strategii generowania leadów powinno być priorytetem w każdej firmie.

Generowanie leadów jest procesem wymagającym dużo czasu i poświęcenia, zanim pojawią się jakiekolwiek wyniki. Z racji tego, że każda firma jest inna, czasami trudno jest powiedzieć, który sposób lub narzędzie będzie najbardziej pomocne, jeśli chodzi o generowanie leadów. Najczęściej natomiast ma znaczenie nie to, które metody wykorzystuje firma, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, ale raczej to, w jaki sposób są one wykorzystywane.

Angażuj nieaktywnych użytkowników

W większości przypadków firmy koncentrują się na przyciąganiu potencjalnych klientów do swojej strony lub sklepu internetowego, natomiast nie udaje im się zaangażować już obecnych tam użytkowników, którzy skutkiem tego opuszczają stronę bez podjęcia jakichkolwiek działań. Treści mogą być bardzo interesujące i pełne użytecznej wiedzy, a produkty - przedstawione w atrakcyjny sposób, jednak jeśli użytkownicy nie zobaczą wyraźnej ścieżki do złożenia zamówienia czy zapytania o ofertę, opuszczą witrynę.

Prawda jest taka, że część użytkowników odwiedzających stronę czy sklep jest nieaktywna. Jednak wchodząc z nimi w interakcje w odpowiedni sposób można zmienić ich w płatnych klientów. Automatyzacje w witrynie, takie jak chatbot i spersonalizowane komunikaty, pomagają przyciągnąć uwagę nieaktywnych użytkowników, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Co więcej zaangażowane osoby chętniej polecą firmę swoim bliskim nawet jeśli same nie skorzystały z oferty.

Wypróbuj inne formy treści

Wbrew pozorom, tworzenie treści nie obejmuje tylko form tekstowych, takich jak posty w mediach społecznościowych lub artykuły na blogach. Research pokazuje, że użytkownicy w dzisiejszych czasach preferują otrzymywać informacje w sposób niewymagający ich aktywnego zaangażowania. Według Hubspot 54% użytkowników chce widzieć więcej treści wideo od wspieranych przez nich firm, ponieważ informacje przedstawione w formie wideo są znacznie łatwiejsze do przetworzenia niż tekst.

To samo dotyczy podcastów. Statystyki wskazują, że 56% aktywnych słuchaczy dokonało zakupu produktu po usłyszeniu jego reklamy w podcaście, a 59% poświęcają więcej czasu na podcasty, niż media społecznościowe, gdzie marki najczęściej promują swoje produkty. Chociaż firmom nadal warto zwracać szczególną uwagę na treści tekstowe, które w większości przypadków (aktualnie) są główną zachętą dla potencjalnych klientów, trendy w content marketingu można również włączyć do strategii marketingowej.

Twórz lead magnets

Każda firma ma coś wartościowego, czym może podzielić się z innymi. Przydatne dane, które pomogą rozwiązać konkretny problem lub praktyczne narzędzie opracowane do użytku wewnętrznego. Oferowane w zamian za adresy e-mail klientów tzw. lead magnets w formie dokumentu do pobrania lub prywatnego linku są bardzo cenione przez użytkowników, ponieważ dostarczają informacje, które w innym przypadku byłyby niezwykle trudne do uzyskania. Dzięki temu firmy mają możliwość otrzymania danych kontaktowych potencjalnych klientów, którzy wykazali zainteresowanie ofertą.

Lead magnets mogą zawierać checklisty, ściągawki, gotowe szablony lub materiały do druku, które w jakiś sposób pomagają użytkownikom rozwiązać istniejący problem. Oprócz tego lead magnets powinne być przedstawione potencjalnym klientom tak, aby wartość zawartych informacji była oczywista.

Projektuj skuteczne landing page

Landing page zwykle idą w parze z lead magnets. Firmy w większości przypadków posiadają osobną stronę, na której użytkownicy mogą pobrać ebook lub case study. Oprócz tego landing page mogą być tworzone z celem zaprezentowania wybranego produktu czy usługi. W ten sposób marki ułatwiają potencjalnym klientom znalezienie właściwej strony w wyszukiwarce. Daje też marketerom dokładne miejsce, gdzie mogą kierować ruch z innych kanałów komunikacji, takich jak profile w mediach społecznościowych lub kampanie reklamowe.