21.02.2020 / Technologie internetowe

Czas na smaczny design, czyli co powinna zawierać strona wizerunkowa restauracji

Branża gastronomiczna oraz treści związane z jedzeniem cieszą się dużą popularnością wśród internautów. Użytkownicy chętnie udostępniają zdjęcia potraw oraz często odwiedzają restauracje, gdzie mogą nie tylko zjeść, ale również spędzić czas z bliskimi. Internet natomiast daje mnóstwo możliwości znalezienia odpowiedniego lokalu.

Według statystyk 57% klientów restauracji odwiedziło jej stronę internetową zanim zdecydowało się na wizytę, zatem to, jak prezentuje się lokal w sieci ma znaczący wpływ na decyzje konsumentów.

Apetyczny projekt graficzny

Wchodząc na stronę internetową restauracji użytkownicy poszukują konkretnych informacji (godzin otwarcia, danych kontaktowych, menu), które w większości przypadków są zaprezentowane w postaci tekstu. Natomiast to elementy graficzne przyciągają uwagę użytkowników i skłaniają do odwiedzin lokalu. Ogólny design strony powinien nawiązywać do rzeczywistego wystroju restauracji, dzięki czemu uzupełnia wizerunek, stworzony poza siecią.

Dodanie zdjęć potraw pozwala nie tylko przedstawić ofertę restauracji w bardziej atrakcyjny sposób, ale również zwizualizować pozycje menu. Użytkownik może wyobrażać, jak wygląda określone danie, natomiast zdjęcie pokazuje, czego konkretnie może oczekiwać, zamawiając je w wybranej restauracji. Warto pamiętać o tym, że jemy najpierw oczami, dlatego prezentacja dań na stronie internetowej jest obowiązkowym elementem dla każdej restauracji. Ponadto badania wskazują, że możemy odczuć prawdziwy głód patrząc na obrazki z atrakcyjnym jedzeniem, co z kolei jeszcze bardziej zachęca użytkowników do skosztowania oferty restauracji.

Oprócz zdjęć na stronie internetowej mogą znajdować się również elementy graficzne odnoszące się do branży gastronomicznej, które są spójnym i miłym dla oka dodatkiem łączącym się w smaczny design.

Przejrzyste menu

Nieodłącznym elementem strony internetowej restauracji jest menu kulinarne, które jest oglądane przez potencjalnych klientów dużo częściej, niż inne podstrony. Dlatego też menu powinno zawierać informacje, których użytkownicy mogą potrzebować do podjęcia decyzji. Oprócz nazwy warto pamiętać o podaniu składników, aby pomóc osobom z alergiami i restrykcjami żywieniowymi wybrać odpowiednie potrawy jeszcze zanim odwiedzą restaurację. Udostępnienie cen również pozwala klientom zaznajomić się z ofertą i zaplanować wydatki.

Menu powinno być umieszczone na stronie w dostępnej dla użytkowników formie. Oferta lokalu w postaci zdjęcia jest mało czytelna na urządzeniach mobilnych, a pliki PDF, które są często spotykane na stronach restauracji, wymagają pobrania. Menu przedstawione za pomocą treści tekstowych z dodatkiem grafik jest dobrym rozwiązaniem, gdyż nie tylko jest bardziej wygodne dla potencjalnych klientów, ale również pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Łatwo dostępne dane kontaktowe

Oprócz menu użytkownicy poszukują na stronie restauracji również informacji dotyczących pracy restauracji. Wyeksponowanie danych kontaktowych, adresu i godzin otwarcia pozwala potencjalnym klientom szybciej znaleźć niezbędne informacje. Ponadto podanie numeru telefonu w górnej części strony zachęca zdecydowanych użytkowników do skontaktowania się w celu dokonania rezerwacji. Dobrym rozwiązaniem jest również zamieszczenie mapy z adresem, która pomoże w sprawnym dotarciu na miejsce.

Wyodrębnione informacje o możliwości organizacji przyjęć

Stronę internetową restauracji odwiedzają również osoby, które planują zorganizować imprezę okolicznościową i szukają w tym celu lokalu. Z racji tego potrzebują więcej informacji, poza samym menu. Dodanie podstrony ze szczegółami oferty imprez okolicznościowych pozwala zatrzymać większą liczbę użytkowników na stronie oraz eliminuje potrzebę kontaktu z lokalem w celu uzyskania większej ilości informacji.

Prowadzisz restaurację i zastanawiasz się nad stworzeniem strony internetowej?